Printed from ArielCenter.org

This week's email

This week's email

 Email
  
 

CONGREGATION'S ANNOUNCEMENTS


.Friday Candle Lighting - 8:10pm
.Friday Night Services - at 6:00pm
.The Kiddush following the Services is sponsored by Valeriy and Izabella .Gorodisky in memory of Valeriy's grandfather Dmitri Kaban. 

.If you wish to sponsor a Kiddush in honor of any family occasion please contact .Inessa Kaplan - (443) 668-7242
 

.  .

Hebrew School Registration
to register  click here

Is Social Activism
Destroying American Judaism?

image of cup

By Tzvi Freeman and Yaakov Ort

Perhaps you’ve heard: The latest studies on American Jewry’s apathy and even antipathy towards Judaism are in, and guess what: It’s worse than you had imagined, even after Pew.
A Jewish People Policy Institute study, for example, looks at American non-Hareidi Jewish adults—the whole spectrum from Modern Orthodox to unaffiliated—between the prime child-raising ages of 25 and 54. Only 21 percent have a child who is being raised as a Jew by religion. Twenty. One. Percent. (Make that 13% for those under 40.)
In other words, eight out of ten young Jewish adults—your Hebrew-schooled, bar- and bat-mitzvahed, synagogue youth, college-educated Jewish kids have grown up. And unlike their parents, or any of their other ancestors going back to Abraham and Sarah, they are choosing not to have Jewish children and families of their own.
Why not? There are lots of elements to these millions of individual decisions to opt out of perpetuating Judaism, but the bottom line is that nobody has shown them the point in having a Jewish family.
What does that mean for Jewish institutions like synagogues, community centers and day schools? What does it mean for support for Israel? What does it mean about funding for major Jewish organizations and their programs? Is a population sustainable at a reproduction rate of 21%?
Yes, the administrators of these institutions are worried. Very worried. 

To continue
  click here

. Rabbi Belinsky's Video Blog

Rabbi Belinsky's VideoBlog
to watch video  click here

В чем смысл скитаний?

image of keys

Р-н Михаэль Кориц

Вопрос: Почему у евреев было так много переходов во время странствий по пустыне? Неужели они не могли просто остановиться в одном месте и стоять там все сорок лет?

Ответ: Из общего числа сорока двух переходов по пустыне было немало таких, для которых можно указать конкретные причины. Четырнадцать из них были по маршруту от Египта к горе Синай и далее – по направлению к Земле Израиля – еще до начала странствования в качестве наказания. Восемь последних переходов были совершены уже новым поколением перед переходом через реку Иордан.
Но к оставшимся двадцати переходам заданный вопрос вполне приложим. В действительности сорокалетнее странствие имело внутренний смысл, и каждая из его деталей имеет символическое значение. Надо сказать, что любое наказание, назначенное Торой, всегда имеет и позитивный смысл – исправления и воспитания. На каждой из остановок был преподан особый урок, недаром число переходов, срок два, это шесть ступеней, каждая из которых включает в себя семь качеств, – без седьмой ступени, ступени реализации. В этом отличие сорокалетних странствий евреев по пустыне от сорокадевятидневного перехода к горе Синай: готовясь к вступлению в Землю Израиля евреи долны были понимать, что основной этап – соблюдение заповедей в Земле Израиля – наступит лишь после окончания странствий.
Нередко эти сорок две стоянки воспринимают как символ сорока двух этапов жизненного пути человека, то есть каждый из нас проходит все этапы этого пути. Их число так же заключает в себе сравнение нашей жизни со странствиями по пустыне – наподобие того, что этот мир называется лишь прихожей перед миром грядущим. (В отличие от этого, к горе Синай евреи должны были придти уже готовыму к получению Торы, то есть завершить этот процесс в полноте, поэтому он и длился сорок девять дней.)
Существовал еще один важный смысл странствования по пустыне. В Каббале пустыня символизирует материальный мир сам по себе, лишенный любого духовного влияния человека, как сказано (Ирмияу, 2:6): "Не жил человек там". Таким образом странствование еврейского народа по пустыне означало подчинение бездуховного мира, необходимый этап перед служением в Земле Израиля, где выполнение заповедей является процессом преобразования материального в духовное. 

Жизненный путь
читайте здесь

On a Lighter Note

Jim was in a bad mood, and anyone who got in is way was going to regret it.  Jim walked into his favorite restaurant and plopped himself down on a chair. 
“Get me a steak well done with mashed potatoes. ” Three minutes later when his order came, Jim screamed “DIDN’T YOU HEAR ME SAY WELL DONE?!”
“Why thank you sir” the waitress smiled,  “that was the first compliment I got all day!” 

 

 

 

 

In the Media

Knesset Speaker ‘Repays Debt’ to Soviet-Era Chassidic Outlaws
Chabad.org
 

 

Sponsored Announcement

   Izzy-Autoservice_Web_button.png

MonseyTours_web_button.png

 

 
  
 
  


 

New on

ARIELCenter.org

 
What Are the Three Weeks?
A summary of the laws and customs that pertain to the Three Weeks mourning period for the Holy Temples
Why People Feel So Important at the Airport
You can just see it written on their faces as they pur-posefully wheel suitcases down the terminal . . .
100 Barrels of Wine
The inn-keeper lived modestly, but he offered his guests his best rooms and did everything he could to ma-ke their stay comfortable.
 






 
 

 

  

Недель-ная глава Торы:
 "Матот-Масъэй"
Содержание; тексты; уроки
Зри в корень
Что такое обет перед Б-гом? Произнося обет, человек делает разрешенное запрещенным для себя.
Слова, слова…
Слово – это слово. Обещание – это обещание. И произносимые нами слова – священны и нерушимы. 
  

  


 

 

 Email